fredag 7. mai 2010

16 shells from a thirty-ought-six

Nå sitter jeg på mitt veldig rotete rom og skal egentlig rydde (hørt den før elns?) men i stedet koser jeg meg med kjempegod, hjemmelaget pizza, kaffe i min splitter nye Beatles-kopp med Abbey Road-motiv (verdens fineste motiv! <3) og hører på min splitter nye Tom Waits- CD, Swordfishtrombones (åh, som jeg elsker den mannen! Innimellom skulle jeg ønske hanvar bestevennen min så han kunne synge til meg når jeg var lei meg, for da er det bare TomWaits som hjelper sånn jeg vil at det skal hjelpe!) Men det var en digresjon.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra seiltokt t Orknøyene med Statsraad Lehmkuhl og Hardanger Fhs. (oi, nå fant jeg nettopp ut at det ikke er smart å spise pizza mens man skriver, det blir tomatflekker på skjermen av det! (de er borte nå da))IMG_5943
Det var en kjempefin tur og jeg fikk meg noen nye venner, blant annet Hege som er to år yngre enn meg og har sydd seg sin egen kosedress i kamostoff og liker manga og ligner veldig på meg (jeg ble kalt store-Hege av Hardangerfolka) fordi begge har kort hår, har piercing i trynet ansiktet ogler på samme måte.

Orknøyene har bare én handlegate som ikke er så veldig lang, men de har verdens fineste musikkbutikk med en hel hylle med Beatles-kort, (men jeg kjøpte ingen :( )og en ganske fin matbutikk og to fish and chips-butikker.
Og ja, så har de en smykkebutikk med bittesmå griser i vinduet.IMG_5998
Og så har de veldig god mørk øl og whiskey, det glemte jeg nesten å si. Og kjekke gutter (jeg fikk en suss av en, tihi)

På turenlå jeg i hengekøye, og det var overraskende koselig. Men jeg frøs litt og hadde tydeligvis greid å kapre den trangste av alle soveposene på båten og måtte ligge litt rart.IMG_5977Her sover martin i hengekøye, det hadde vært litt vanskelig å ta bilde av seg selv i hengekøya!    IMG_6023 Her er vi på omvisning og Ole er linselusIMG_6045 Og her er den flinke guiden vår som greide å fortelle oss masse fint selv om det kom pipelyder fra mikrofonenIMG_6065Og sånn bodde de for 5000 år siden (hullet i venstre hjørne er en do!)IMG_6102 Dette er Raymond fra Hardanger med sekkepipa til MikkelIMG_6115Her er marius fin og prøver å lage lyd med pipa mi sånn som jeg greier IMG_6145Og ole er bare Beeeeeeeeeest, hurraaaa! <3<3<3 IMG_6187

IMG_6203

Og så fikk jeg og Silje lov til å klatre ut på tuppen av båten fordi jeg ikke ville, og silje ikke fikk lov til å klatre oppover!

Ingen kommentarer:

Lesere

Bloggurat Blogglisten