fredag 26. juni 2009

En legende er død

Selv om jeg aldri har hatt noe særlig forhold til Michael Jackson og musikken hans, var det litt rart da Martin klokka halv ett i natt sendte meg en melding der det sto “Jackson er død!!!”. Jeg skal være helt ærlig og innrømme at jeg faktisk smilte litt da jeg leste det, men det var nok mer absurditeten i det hele. Jeg trodde helt ærlig at Jacko ikke kunne dø, jeg! Han hade i hvertfall råd til å leve evig, med alle de oksygenkamrene og sånn.

Men selv om han nå er død vil musikken hans selvfølgelig leve videre, han er en legende av de få, altså. Og som sagt hadde ikke jeg noe særlig forhold til han og musikken, men jeg likte mye av det han sto for og sang om.

Opp gjennom tidene har Jacko slitt litt med pedofiliryktene. Om de er sanne eller ikke skal ikke jeg legge meg oppi, jeg var en av de som ikke brydde seg i det hele tatt da den saken kom på nyhetene. Jeg orket ikke flere rykter om en eller annen superkjendis. Men når han er død er det mange som faktisk er glade for det, sier han fortjener å dø, og så videre. Til dere: Ingen fortjener å dø. Ikke engang Hitler fortjente å dø. For om en person skal bli straffet på noe som helst vis er det mens han er i live. Det heter anger.

Uansett, Michael Jackson ble 50 år. Han døde av hjertestans i natt. Hvil i fred.

Ingen kommentarer:

Lesere

Bloggurat Blogglisten