søndag 21. november 2010

Ønskeliste

Som mange i min familie vet er jeg veldig dårlig på å ønske meg ting. Litt fordi jeg ikke har så god fantasi, men mest fordi jeg ikke er så veldig glad i jula (Jada, partypooper). Det å stresse med å gi hverandre gaver som skal vise hvor mye man er glad i hverandre ser jeg på som en ganske unyttig greie. Juletider har blitt en kommersiell og ukoselig høytid, og folk glemmer poenget med jula, nemlig det å kunne dele en glede med noen du er glad i. Juletradisjonen med å gi hverandre gaver er mange hundre år gammel og kommer fra en gang det levde en mann i Tyrkia som het St. Nicholaus, som, i tillegg til å være ganske rik, var veldig glad i medmenneskene sine. Derfor brukte han mye av sin egen formue på å dele ut anonyme gaver til de som faktisk trengte det.

Det er akkurat det jeg synes jula skal være om; å hjelpe de som trenger det. Derfor er dette ønskelista mi i år:

Gaver med mening:

Give me five-gaver:

Gaver fra The hunger site

(PS:Jeg ønsker meg alltid sokker og tøfler!)
(PPS: Hvis jeg absolutt skal ønske meg noe mer fysisk, blir det støtte til en ny tattis!)

IMG_4144

Ingen kommentarer:

Lesere

Bloggurat Blogglisten