onsdag 15. juli 2009

Den dagen Tante Gunnar skulle fjerne mandlene og andre historier

DA var jeg endelig hjemme fra Söta Bror! Etter nærmere 12 timer i bil kom vi oss til Hamarheim i (mer eller mindre) god stand. Bestemor stilte opp sterkest, mens jeg kommer diltende etter til en god andreplass med forkjølelse, og pappa kommer på en 4.plass (Etter alle de døde fluene på fronten) med 12 timer bak rattet og tilsvarende oppsamlet energi, pluss en red bull og noe kaffe, som kan gjøre alle (Og i hvertfall medlemmene i Voldenfamilien) litt tussete i hodet.

Den 10. Juli dro jeg og bestemor ned til Oslo, og dette viste seg å bli en kronglete tur. Vi ankom klokka 24ish, og dro igjen 10 dagen etter. Da kjørte vi først til gokk for å plukke opp Inger, og så dro vi videre til Sverige der vi endelig ble gjenforent med Tante Elisabeth og Maya (M.fl). Hotellet vårt var superfint, og vi bodde i 14.etasje med super utsikt. Vi kasta på oss finklærne og dro til Mayas konfirmasjonsfest. Det var superkoselig, vi spiste god mat, knøt knuter på kirsebærstilker med tunga, og jeg traff tilogmed ex-onkel Magnus, hvis første ord til meg var “nämen, hur har det här gått till?”
Senere dro vi til tante Elisabeth og Mios hytte i skogen og spiste opp rester.

IMG_5884        IMG_6026     

Dagen etter skulle hele fammen på cruise. Dansebandet var der seff. Men først delte vi oss, og de voksne(ste) ungdommene gikk på shopping, og barna (inkl. meg) dro til Gröna lund, som tilsvarer Tusenfryd. Jeg tok en sånn superhøy ting som var motsatt av Japp Spaceshot (Altså: i stedet for å bli skutt opp, ble vi sluppet ned.) Og den var kanskje dobbelt så høy, og vi så hele byen. Aldri mer. Og så skremte jeg og Magnus små barn på spøkelsestoget. Knis.

Men altså: Båtturen var super! Det var utrolig fint der, samt mange kule folk, inkludert Mios datter Karin, som var superkul! (Hei, Karin! Du er superkul!) Vi lekte på tax-free’en, røyka på løpedekket (Ikke jeg da), koste oss på lugaren og tok glassheis opp på dekk og satt der i t-skjorte midt på natten.

 IMG_6442  IMG_6541  IMG_6586 IMG_6597

Og så var vi på Åland, med en buss og en guide (Som kunne mye, og likte å vise det). Det var superfint der, men jeg hadde begynt å bli syk, så jeg orket ikke å ta så mange bilder. Vi fikk pannekake og så på gamle biler og kirker. Og så tok vi hurtigbåt hjem igjen, og vel hjemme på hotellet hadde vi festmiddag for Bestemor. Det var også supert!

 IMG_6647
(Jeg må bare ha med dette bildet: Anthony stryker meg på armen samtidig som han forteller meg at han skal kutte av meg hodet og spise hjernen min. Koste meg da!)

IMG_6660
Team Awzum!

 IMG_6668 IMG_6670 IMG_6718IMG_6764

Så nå er jeg hjemme, jeg gnafser halstabletter og styrter te etter te mens søs og mamma er på HP-førpremiéren. Jess.

Host og snufs, Ragnhild

(Og for de veldig interesserte: Disse var med:

  • Bestemor
  • Pappa
    • Inger
    • Meg
  • Onkel Jørn
    • Paulette
    • Anthony
    • Jonas
    • Aurora
  • Onkel Arne
    • Tante Kari
    • Øystein André
      • Åse Lill
    • Ine Marie
    • Kristoffer
    • Jørund
    • Even
  • Tante Elisabeth
    • Mio
      • Karin
    • Maya
  • Onkel Gunnar
    • Britt
    • Joakim
    • Magnus
    • Karine
  • Tante Randi
    • Audun
    • Andrea
    • Hanna)

(Jeg tok ganske mange bilder, og de blir seff lagt ut på bilddagboken etterhvert, må bare fikse nettet og tålmodigheten min først!)

bilddagboken

1 kommentar:

K sa...

:D hahah, superkul kan du vara själv! team awzum<3

Lesere

Bloggurat Blogglisten