mandag 16. februar 2009

Roser er døde...



Jeg og Marie hadde en fin samtale på toget i går på vei til Melissa. Vi kom inn på hva som er romantisk og ikke, og jeg fortalte henne hva jeg mente:

Marie: Og så er jo roser veldig fint å få, da!
Meg: Neeei, jeg liker ikke blomster i den forstand! De skal jo liksom være et symbol på kjærlighet? De dør jo innen fire dager! Nei, takke seg til plastblomster!
Marie: Plastblomster!? Det er i hvert fall uromantisk!
Meg: Nei, for de dør jo aldri! DET bør være et tegn på kjærlighet. 
Marie: ....
Meg: Men jeg liker jo løvetenner, da! De er litt rare og utstøtte, og ingen vil ha de, men jeg synes de er fine jeg!

Og sånn holdt vi på. Men jeg mener det jeg sier; skal du finne på å gi meg en blomst, så bør det enten være løvetenner (Hestehov kan gå) eller plastblomster.
Tenkte bare du ville vite det. Nå skal jeg drikke litt te og spise noe godt.

1 kommentar:

Helene sa...

hehe, alltid likt blomster, men du er inne på noe altså! Smart;)

Lesere

Bloggurat Blogglisten