fredag 6. februar 2009

Herrenes tale

Altså, med litt hjelp fra Inger og Chris, fikk jeg en kul herrenes tale. Tenkte jeg skulle legge den ut. Nå ser dere hele meg på bildet forresten.  :D (Jeg skalv som bare fy da jeg sto der oppe! Helt sykt, var ikke nervøs eller noe!)

Kjære herrer.

 

Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt å sammenligne dere med noe, men så kom jeg på en ting som passet godt:

Gutter kan sammenlignes med brødskiver. Enten så er dere varme og deilige eller så er dere tørre og jævlige. Men uansett om dere er tørre eller ferske, store eller små, sunne eller usunne, grove eller fine så trenger vi dere i hverdagen. Men hva hadde vel en brødskive vært uten pålegg? Vi jenter er som pålegg: Saftige, smakfulle og nødvendige. Uten oss ville dere vært uspiselige.   

 

James Brown synger i en sang at ”This is a man's world, But it wouldn't be nothing without a woman or a girl” Og dette er veldig riktig. For bak enhver suksessfull mann er det alltid en kvinne. Og selv om det bak enhver suksessfull kvinne er en mann, er han som oftest homo.

 

Ja, dere er nødvendige for oss også, men dere kan lett erstattes med hunder. De er like enkle, og krever bare mat og kos, sånn som dere. Og i likhet med hunder er ikke dere gutter så alt for intelligente, men ta det med ro, dere tar det igjen i muskelkraft. Det er nemlig bevist at kvinner er smarte, og gutter tar det igjen i muskler.

For dere er ganske enkle av dere! Ta for eksempel badet: En kvinne har i gjennomsnitt 384 gjenstander der hun bruker hver dag, en mann har 6. Men husk nå at alle disse 384 gjenstandene blir brukt for deres skyld! Dere er oss egentlig evig takknemlige for at vi bruker over én time på badet om morgenen.

Dere har en fin anledning til å vise oss hvor takknemlige dere er allerede i kveld: senere i kveld vil alle trekke seg ut. Vi i våre korte, kalde kjoler, og dere i dress, og sikkert boblejakker. Dere har vel alle en liten gentleman inne i dere, så jeg vil oppfordre alle herrer her i dag til å ta armen rundt en eller to jenter og holde de varme, og gjerne låne dem ei jakke også! For det skal dere ha, dere er både høflige og varme!

 

Vi kvinner har det med å kjefte på dere, vi er både frekke og oppgitte over alt dere gjør, uansett baktanke, og uansett hvor riktig det egentlig er. Men dere herrer… At dere i det hele tatt holder ut med oss er et under, det er jo så vidt vi holder ut med hverandre! Og en ting skal dere vite: At dere likevel er så tålmodige og snille, er et under. Og at dere holder ut med oss er vi meget takknemlige for! Og bare for å virkelig sammenligne dere med et objekt: Der er som Tine melk, ”må ha det, bare må ha det!”

 

Så kvinner, opp og stå, hev glassene deres for denne herlige dyrehagen!

 

SKÅL!

5 kommentarer:

Imlebimle sa...

herlig tale langlelill!!:))

Anonym sa...

Det bildet har jeg tatt!:)
charlotteirene.blogg.no

Inger K sa...

Likte spesielt den aller første delen...

Jannicke sa...

Jeg likte denne talen veldig godt.. så godt at jeg kommer til å holde den på nyttårsfesten i år. Takk for at du var snill å delte den :)

Jannicke sa...

Takk. tingen er at jeg har veldig dårlig fantasi, og denne passer helt perfekt til de som skal høre. Men jeg vil såklart prøve å tilpasse den litt :)

Lesere

Bloggurat Blogglisten