torsdag 29. januar 2009

Jeg er en ENFP


Veldig fort: jeg tok den kuleste personlighetstesten nå nettopp! Den er skikkelig riktig! Jeg ble altså en ENFP-person, og når man googler det, klikker man på øverste linkn (Der det står portrait of a...) og de står det masse, og av det jeg har lest er alt riktig (i forhold til sånn jeg ser meg selv i hvert fall) 

Testen tar du her
Her er mine resultater. Det er sykt. Det står til og med at de yrkene som vil passe for meg er skuespiller og lærer (bl.a.)

Følte jeg måtte dele det. Nå må jeg legge meg. God jul.

1 kommentar:

Dag Andre sa...

Åjadda! ENFP ja :p fikk du "spikern på hue" opplevelsen? Det gjorde jeg, etter jeg tok den i starten kjøpte jeg boka psychological types og begynte å lese, jung og hans etterkommere har ikke bare vært geniale i utvikle selve erketypen.. men når du tar en titt på hvordan han kom frem til det blir du enda mer sjokkert, bruk av historiske personer eraer og andre elementer fra filosofi går igjen og igjen (for å ikke gå i dyben her). Dem selger en bok som heter jung for nybegynnere til en rimelig penge, tekst\bilde bok, helt genial hvis du er ENFP :P I starten slet jeg skikkelig med å få inn det teoretiske i psykologien hans, endte opp med å drømme meg bort i min egen verden som alltid :P Men så brått sprakk en bariære og jeg elsket det!

Har tatt testen på samtlige i venne kretsen min og kommet frem til at jeg omgås med 90% intuative og veldig få sensing folk. I venne gjengen er det stor representasjon av rasjonalister fra de tidligere åra (altså eldre venner), nyere venner er ofte i idealist gruppa. Så jeg kan spore min egen personlig utviklig også i valg av venner! Håper du ønsker å glane mer på jung fordi det er mye bra der en enfp kan lære! :)

Lesere

Bloggurat Blogglisten