tirsdag 27. januar 2009

Er det virkelig mulig?

I dag hadde jeg med meg gitar, data og vanlig skolebag på skolen. Det er ganske mye å drasse på, og derfor var jeg nesten redd for å gå på trikken til teateret fordi jeg visste den ville bli full. Jeg satte bagene mine ved siden av meg, helt til ei dame ba meg flytte de. Greit nok, men altså; jeg skulle gå av, og da var trikken full. Ordentlig full. Jeg starter å reise meg på stasjonen før, for jeg vet det vil bli mye styr. Det er ikke en person som gidder å flytte seg! Ikke en føkkings centimeter kan de flytte seg for jenta som ser ut som om hun holder på å krepere av agnst og tunge bager. Jeg måtte albue meg frem til døra, og jeg antar de syntes jeg var uhøflig fordi jeg dulta i dem sånn!

Hva er det med oss nordmenn egentlig? de har tydeligvis et uttrykk i england som sier "excuse my Norwegian hands" hvis de strekker seg over bordet ellernoe. Altså. Vi eier ikke gata. Det er andre som bruker den! Hvis to møtende personer bare viker noen cm hver ville ingen ha kræsja. I stedet blir det en maktkamp.

Noen komemr til å få vondt om de dulter borti meg, og det vil ikke bare være meg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frem med naglene, og problemet er løst.

mams sa...

helt enig - dumme menneskene! det at du reagerer på slikt, tyder på at du har fått en framifrå oppdragelse ;-)

Lesere

Bloggurat Blogglisten