mandag 2. juni 2008

Om ignoranse og en gammel venn fra Danmark

Jeg har hatt en veldig produktiv dag. Jeg liker produktive dager. Litt.


I dag har jeg sendt ut to mailer på facebook: En til Danmark og en til Averøya/Kristiansund.

Til danmark fordi jeg ville kontakte Poul, min gamle venn som viser seg å være to år eldre enn meg. Vi var da like gamle vi?

Og den adre mailen fordi jeg ville bli kjent med Quin, en av de jeg skal jobbe med på Kvernes i sommer. I mailen fra ELse Marie, vår felles arbeidsgiver står det at han er en utvekslingsstudent og snakker flytende engelsk og fransk. I mitt hode tenker jeg da: Jada, da snakker han nok ikke så godt norsk, da.. Siden han er franskmann og alt! Så jeg skriver til han på engelsk, og dette er hvordan samtalen har gått så langt:

Så nå vet jeg ikke om jegs kal le eller gråte av flauhet. Får håpe han har glemt det til vi møtes om mindre enn en mnd.,, Det kommer ikke jeg til å gjøre i allefall!


Ingen kommentarer:

Lesere

Bloggurat Blogglisten